Fizjoterapia Krakow - Fizjomac Twoj czas na zdrowie

FIZJOTERAPIA
Krakowskie studio Fizjomac lek. med. mgr. Monika Czarnecka zaprasza
01. FIZJOTERAPIA

Skuteczna i niezastąpiona w szybkim poworocie do zdrowia naszych pacjentów
02. OSTEOPATIA

Świetna i celna w diagnostyce o bardzo dużym zasobie terapii leczniczych
03. REHABILITACJA

Niezbędna w procesie rekonwalescencji i powrocie do sprawności fizycznej
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z FIZJOTERAPII ?
Z usług fizjoterapeuty korzystają najczęściej osoby po urazach narządu ruchu lub przewlekle chore. Jednakże także pacjenci, którym pozornie nic konkretnego nie dolega, mogą odnieść korzyści z takiej terapii, np. gdy dokuczają im bóle pleców lub kiedy są zagrożeni wadami postawy.
Fizjoterapeuci zajmują się najróżniejszymi przypadkami, od takich, gdzie kilka sesji ćwiczeń lub zabiegów i garść porad pomogą rozwiązać problem na zawsze, po nieustanną walkę z czasem i chorobą o to, by pacjent mógł być samodzielny jak najdłużej.

>ELEMENT REHABILITACJI

Fizjoterapia stanowi element rehabilitacji medycznej i polega wyłącznie na fizycznym oddziaływaniu na tkanki i układy organizmu. Dlatego też fizjoterapeuci muszą znać bardzo dobrze i szczegółowo ludzką anatomię, w tym położenie i funkcje dosłownie każdego mięśnia.
> ZABIEGI MANUALNE

Na fizjoterapię składają się zabiegi manualne, takie jak masaże lecznicze, kinezyterapia – dosłownie terapia ruchem, czyli usprawniająca gimnastyka – oraz fizykoterapia – oddziaływanie np. polem magnetycznym, określonymi temperaturami, ultradźwiękami, laserem.
> PRZYWRACA SPRAWNOŚĆ

Wszystkie te działania mają przywracać ograniczoną sprawność i utrzymywać ją, wspomagać fizjologiczne ułożenie części ciała i ruchy, a także zmniejszać i likwidować dolegliwości bólowe. Podczas gdy część terapii wykonuje się dopiero po wygojeniu urazów, to fizykoterapia może wspomagać np. zrastanie się złamanych kości czy odbudowę innych tkanek.

FIZJOTERAPIA DLA KAŻDEGO

Tak naprawdę każdy – można przyjść do fizjoterapeuty, kiedy nadgarstek drętwieje nam w wyniku wykonywanej pracy, bolą nas plecy albo gdy zauważamy, że zaczynamy się garbić i mamy osłabione mięśnie. Przede wszystkim jednak pacjenci fizjoterapeutów to osoby po urazach, niekiedy bardzo poważnych, cierpiące na dolegliwości zwyrodnieniowe stawów, a także dzieci i dorośli z wadami wrodzonymi takimi jak rozszczep kręgosłupa czy porażenie mózgowe. Osoby te, zależnie od przypadku, wymagają zazwyczaj ciężkiej rehabilitacji przez całe życie. Kinezyterpia, masaże i inne zabiegi są również niezbędne w przypadkach, gdy tylko ruch jest w stanie opóźnić utratę sprawności. Mowa tu na przykład o dotkniętych zanikiem mięśni, ale też chorobami neurodegeneracyjnymi, jak stwardnienie rozsiane. Nie każdy wie, że fizjoterapia pomaga również poprawić stan układu krążenia, jest więc pomocna np. przy chorobie wieńcowej.
UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ
FIZJOMAC - SUDIO REHABILITACJI